הכנה להרמת סינוס פתוחה

במרבית ההליכים הרפואיים המוצעים כיום ישנם לא מעט סיכונים וסיבוכים אפשריים, כאשר מדובר בהחלפת שן בשתל אחד מהחששות המרכזיים הוא כמובן המחסור בעצם השן המשמש כבסיס לשן עצמה ולאחר מכן גם לשתל. במקרים אלו אחד מהפתרונות השכיחים והמוצלחים שקיימים ברפואת השיניים הוא כמובן הרמת סינוס פתוחה, הליך זה הינו חלק מהליך לעיבוי עצם השן על מנת לספק משטח חזק מספיק בכדי לבצע השתלה מוצלחת של שתל. אבל גם להרמת סינוס פתוחה כמו להליכים רפואיים שונים יש צורך מצידו של המטופל לבצע הכנות שונות, בעיקר על מנת שהשתל יתפוס את מקומו בשלום ולמנוע עד כמה שניתן כאבים מיותרים וזמן החלמה ארוך.

מחסור בעצם שן, למה?

הסיבות למחסור בצעם השן הינן רבות אך הסיבה העיקרית ואולי השכיחה מבין כל הסיבות היא כמובן נסיגת חניכיים. סיבה זו מאפיינת בעיקר את בני הגיל השלישי, אשר סובלים ממחסור קבוע בסידן ומה שמוביל להיחלשות של העצמות אך גם לספיגה של עצם השן אל תוך הרקמות. מלבד המחסור בסידן וספיגת עצם השן, גם שיניים אשר הוזנחו שנים ללא טיפול נאות עלולים להיות מחוסרי עצם ובמיוחד אלו הסובלים מעששת חריפה, דלקות חניכיים הנמשכות לאורך זמן וגם מכות קריטיות אשר עלולות לפגוע הן בעצבים שבאזור השן והן בכמות העצם והספיגה שלה. מלבד כל אלו שימוש מופרז בשתייה ממותקת, עישון בצורה מאסיבית גם הם נחשבים לגורמים לספיגת עצם השן ודלקות חניכיים.

הכנות שיש לבצע

רגע לפני שמתיישבים על כיסא הטיפולים חשוב לבצע מספר הכנות, הראשונה מבניהם היא כמובן כוללנית של האזור המיועד. בדיקה זו נעה בין צילומי סיטי פנורמיים ועד להדמיה ממוחשבת שאמורות לאמוד את כמות עצם השן בלסת, לאחר מכן סיכום מרופא משפחה הכולל תרופות שונות אותן המטופל נוטל. לאחר כל אלו יש לבצע ניקוי אבנית לשיניים, לכן על המטופל לבצע טיפול אצל השיננית בין חמישה עד שישה שבועות לפני הטיפול. ביום בו ההליך אמור להתבצע על המטופל ליטול אנטיביוטיקה על פי מרשם ומשככי כאבים ולאכול ארוחה קלה ולא להיות בצום, יש לזכור כי הליך זה אמור להתבצע בין שעה עד לשעה וחצי.