מה זה טיוב נתונים עסקי?

עסקים רבים מגלגלים בין המחלקות השונות מידע רב, חלק מהמידע הינו מידע טכני כמו עיצוב מוצר, קבלת חוות דעת מפיילוט משתמשים או נתונים פיננסים. אך כיום ישנם נתונים שיכולים לחסוך המון כסף או לגרום לחברה להרוויח יותר מהרבעונים הקודמים. למידע זה אפשר לקרוא טיוב נתונים עסקי ובעשור האחרון הוא נחשב לחלק מאוד קריטי במידע שחברה צריכה להחזיק, אבל מזה טיוב נתונים עסקי? כל זה במאמר הבא.

איך עושים את זה? כיום את רוב איסוף המידע עבור טיוב נתונים עושות רוב החברות על ידי טלמרקטינג, כך שהן מתקשרות אל לקוחות אשר ביצעו מהן רכישה או קיבלו מהן שירות ושואלות בנוגע לאיכות השירות או המוצר. יחד עם טלמרקטינג ושיחות טלפון יזומות, שיטה נוספת לאיסוף טיוב מידע הוא על ידי שליחת הודעות משוב שונות ללקוחות.

מה עושים עם זה?

טיוב נתונים עסקי יכול להיות רלוונטי כמעט לכל עסק, החל מבית קפה הקטן בשכונה ועד לחברת הייטק שמייצרת את הגאדג'ט הבא. בעזרת טיוב נתונים עסקי תוכלו לקבל איזה שהוא פרספקטיבה שונה בנוגע למוצר שלכם או לשירות שאתם מוכרים, מכיוון שלא פעם משובים אשר נשלחים כחלק מטיוב נתונים עסקי עוזרים בשיפור מוצרים או שירות.

שימושים אסורים

יחד עם בסיסי הנתונים שהפכו להיות חלק קריטי מהחברות, נוצרו עוד ועוד חברות אשר מציעות טיוב נתונים עסקי כאשר הן אוספות נתונים בשלל דרכים ולא תמיד מודיעים ללקוחות כי צורפו למאגר מידע כזה או אחר,  דבר  שהוליד את חוק "הספאם". חוק זה מונע מחברות מידע או לטלמרקטינג לחלוק מידע או למכור מידע אודות לקוחות בכל צורה. החוק בעצם מאשר כי לקוחות אשר יעשה שימוש במידע עליהם יצטרכו לדעת כי נוספו למאגר מידע, או לקבל איזה שהוא עדכון כי נעשה או יעשה שימוש במידע הזה.

סיכום – רוב החברות המערביות כיום משקיעות לא מעט כסף בנוגע לטיוב נתונים עסקי, ועל פי לא מעט מחקרים השווי הכספי לנתונים מהסוג הזה הוא גבוהה ויכול לגרום להתייעלות ולהתפתחות החברה.